Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07, Februari , 2012, 19:19:57
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Muziek
| | |-+  Waar kopen jullie muziek?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print
Auteur Topic: Waar kopen jullie muziek?  (gelezen 1665 keer)
admin
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 14, April , 2010, 13:21:58 »

Goeiemiddag, ik ben eens benieuwd waar jullie vandaag de dag jullie muziek halen.
Gaan jullie naar de winkel? Zo ja welke en waarom?
Kopen jullie muziek online? Zo ja bij welke shops en waarom net die?
Of downloaden jullie illegaal muziek?
Ik ben eens benieuwd naar jullie antwoorden.
pinkygirl
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14, April , 2010, 13:41:46 »

Als ik cd's of singles koop,is het praktisch altijd bij Free recordshop.
Omdat ik vind dat die altijd toffe actie's hebben,of cd's met extra nummerkes op.
Zelden koop ik op Itunes,of het moet een nummer zijn dat niet op cd/single staat.
en waarom itunes,omdat ik hier 2 ipods heb en dat programma standaard op mijn pc staat om met die ipods te kunnen werken.

« Laatste verandering: 14, April , 2010, 15:06:27 door pinkygirl » Gelogd
Deboke
Sr. Member

bammensdeborah702@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 14, April , 2010, 14:39:47 »

free record shop of de mediamarkt

3 girls & a band
www.twinsband-fans.be
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 14, April , 2010, 15:06:13 »

Ik ben zo een beetje ouderwets op dit vlak mijn cd's moet ik hebben in de orginele doos/hoes,cd boekje vind dat veel mooier staan in mijn cd rekken. Cd's koop in de free record shop of Mediamarkt
Ook singles vind ik de hoes leuk maar helaas zijn ze amper nog te vinden
« Laatste verandering: 12, Augustus , 2010, 10:34:48 door Cheetah » Gelogd
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 14, April , 2010, 18:25:50 »

Ik koop ook nog altijd fysieke cd's en bestel die meestal via webwinkels, zoals Proxis en Cosmox. Waarom? Omdat het toch vaak nog een tikkeltje goedkoper is dan in een echte winkel en het wel veilig is qua bestellen en betalen. Ik heb geen kredietkaart en via die twee kan je ook perfect betalen met de ouderwetse overschrijving. Daarnaast heb ik ook nog geen echte problemen gehad met die winkels. Hebben ze een cd niet, dan stort Proxis het geld mooi terug - bij Cosmox moet je niet op voorhand betalen. Ze hebben ook nog geen cd verkeerd geleverd. Wel al eens een dvd en dat is geen probleem om hem terug te sturen en de juiste te krijgen.

Muziek kopen via iTunes heb ik nog nooit gedaan. Enerzijds omdat ik geen kredietkaart heb en anderzijds ik het een heel gedoe vind met de iTunes-kaarten uit de winkel en dan nadien allemaal op eigen cd's branden.

Illegaal downloaden doe ik de laatste jaren ook niet meer. Vroeger heb ik wel eens een paar singletjes illegaal gedownload of een cd die hier in België niet makkelijk te vinden is, maar ik ben op dat vlak eerlijk of volgens sommigen naïef en heb toch zoiets dat je met illegaal downloaden de artiesten geld afneemt. Daarenboven had het ook als kwalijk gevolg dat de prijzen van de cd's stegen - al kan dat ook aan de onhandige software tegen illegaal kopiëren liggen (trouwens, iemand daar nog iets van gehoord tegenwoordig?).

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 14, April , 2010, 19:23:17 »

Meestal heb ik mijn muziek in de mediamarkt of freerecordshop, het gebeurt ook wel eens in de saturn.

Via i-tunes koop ik nu & dan ook wel eens iets. Ik heb per 2 maanden 10 gratis downloads, en die gebruik ik wel frequent. En ik heb wel een kredietkaart en die gebruik ik dan ook wel.
Natural Woman
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 14, April , 2010, 20:12:13 »

Als het fullcd's zijn die ik wil , ga ik naar Free Records Shop of Extra-Zone.. omdat die winkels hier in de buurt zijn en om de "echte" cd te hebben zoals hierboven al vermeld
en als ik ze daar niet vind kijk ik op Proxis.be en onlangs heb ik ook via Amazon.com gekocht
waarom die sites: omdat het gemakkelijk gaat en niet lang duurt voor je je bestelling ontvangt

Soms download ik ook liedjes via I-tunes, als je niet anders kunt of als het om oude liedjes gaat, of als ik niet de hele cd wil kopen, vroeger heb ik ook nog via Limewire gedownload maar dat bracht soms meer virussen dan iets anders met zich mee

My life is music and music is life
Tineke
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 14, April , 2010, 22:53:34 »

Hier geen I-tunes en internetgeshop ...

Ooit een tijdje illegaal gedownload, maar dat vrat alleen maar mijn computer op (spyware enzo).

Tegenwoordig koop ik al mijn muziek bij Free Recorc, Fnac, de plaatselijke cd-winkel, soms es een festivalletje ... zij het dan in héél beperkte mate omwille van beperkt budget.

Als ik toch es 1 specifiek nummer wil horen, kijk ik es effe op YouTube.

Ik ben ik
dus wen er maar aan
Een unicum
zoals de zon en de maan
Faithless²
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 15, April , 2010, 15:49:25 »

Bijna altijd via iTunes, maar ook in de FRS of Saturn.

Groetjes van Ingrid!
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 15, April , 2010, 18:54:53 »

Fnac en FRS.....
admin
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #10 Gepost op: 15, April , 2010, 19:57:29 »

Met andere woorden, eigenlijk kopen jullie weinig muziek online?
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 15, April , 2010, 19:58:49 »

Ik koop dat nooit online, Admin. Vind het nog altijd leuk om zelf de cd in handen te hebben.....eventueel later te kunnen laten aftekene...
Fri
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: 15, April , 2010, 20:13:17 »

Jup,heb het zoals velen hier graag als iets tastbaars..
Wat bij online koop en pc crash denk ik dan altijd  Cool
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 15, April , 2010, 20:25:46 »

Lol Fri, kan je begrijpen...
Tineke
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #14 Gepost op: 15, April , 2010, 21:37:31 »

Ik koop echt wel liever het tastbare ... Ook al kost mij dat dan 15 à 20 euro. Dan ben ik tenminste zeker ...

Inderdaad, wat bijvoorbeeld bij pc-crash ...

Mijn vader koopt wel héél véél Griekse muziek online via iTunes (vaak muziek die in BE bijna niet te vinden is) en zijn pc is es zwaar gecrasht ... Hij compleet was alles kwijt, zowel van gegevens als van muziek en vakantiefoto's Droevig. Dat ging dus wel om 100'en nummers en hopen foto's (goddank had mama van een klein deel een kopie op haar pc)!

Mijn moeder zet sindsdien al haar muziek op een externe harde schijf eens gedownload via iTunes (net zoals alle foto's). Maar je doet haar evenveel plezier met een gewone cd-bon (bijvoorbeeld voor haar verjaardag) van de plaatselijke cd-winkel of de Fnac.

Ik ben ik
dus wen er maar aan
Een unicum
zoals de zon en de maan
Pagina's: [1] 2 3 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte