Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21, Mei , 2012, 09:34:33
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Muziek
| | |-+  Waar kopen jullie muziek?
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Print
Auteur Topic: Waar kopen jullie muziek?  (gelezen 1878 keer)
pinkygirl
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 22, Mei , 2010, 13:03:43 »

Ik werk ook met een mp3 speler,en daar zet ik muziek op van mijn laptop of pc.
Maar als cd's verdwijnen voor te kopen,dan ga ik ze zeker niet via internet kopen.
Ik koop net de cd's van artiesten waar ik fan van ben om het bij mijn 'collectie' te steken.
Ik vind een doosje met boekje en foto's,teksten veel leuker dan zomaar een aangekochte song via internet.
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #31 Gepost op: 22, Mei , 2010, 15:48:31 »

Ik begrijp Pinkygirl heel goed! Ik werk ook met een mp3 speler maar ik koop ook orginele cd's omwille van de doos met boekje en dat staat ook veel mooier in mijn collectie maar dat heb ik deze topic nog eens geschreven.En ja ik beluister nog heel vaak cd's via een cd speler.Maar ik snap de mening van Faithless ook wel  Knipoog
En dan om niet over mezelf te hebben als de cd verdwijnt dan gaan er al weer veel mensen hun baan verliezen
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 22, Mei , 2010, 17:17:42 »

Ik vrees toch ook wel dat de toekomst voor de fysieke cd heel onzeker is. De verkoop daalt wereldwijd, terwijl de digitale verkoop boomt. Het is afwachten wat het proefproject van Universal in de VS oplevert door basic editions van cd's aan goedkopere prijzen te verkopen en dan limited editions aan normale prijzen. Ik denk dat als dit project mislukt het de doodsteek van de cd kan betekenen, want als mensen ook al geen cd meer willen kopen aan een goedkope prijs, hoe kan je ze dan wel nog overtuigen? Maar zelfs als het project wel een succes is, weet ik niet hoe lang de cd nog gaat bestaan.

Wat ik jammer vind is dat MP3 op een bepaalde manier niet echt een verbetering is. Ik bedoel als we kijken naar vroeger dan was bijvoorbeeld de DVD een serieuze verbetering tegenover een videocassette en is Blu-Ray terug een stapje vooruit op de gewone DVD. De cd bood ook veel meer mogelijkheden en had een betere geluidskwaliteit dan de audiocassette. Maar voorlopig vind ik MP3 niet meteen een stap vooruit. Het is gemakkelijk, zeker via internet, en je kan inderdaad 2000 liedjes op 1 apparaat zetten, maar qua geluid en dergelijke vind ik MP3 geen verbetering.

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
Tineke
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #33 Gepost op: 22, Mei , 2010, 23:11:46 »

Ik ga nog meer vertellen. Eén platenfirma heeft aangekondigd dat ze voortaan geen cd's meer versturen, ook niet voor wedstrijden.
Winnaars op de Showbizz-Site zouden een code krijgen waarmee ze via itunes die bepaalde cd kunnen downloaden. Vinden jullie dit positief/negatief?

Negatief.

Ik werk zonder iTunes. Ik zou dus niks zijn met zo'n code, want zou niet weten wat ermee aan te vangen en niet es weten hoe dat boeltje werkt (of gaan ze naar elke winnaar ook een handleiding sturen?).

Ik koop niet veel gewone muziek (budget is héél beperkt), maar wat ik koop, daar ben ik wel volledig van overtuigd.

Dat singles verdwijnen, tot daaraantoe, maar zonder cd's: nee bedankt! Dan geef ik gewoon geen cent meer uit aan muziek en beluister ik wel mijn oud werk.
Ik heb ergens een mp3-speler liggen (cadeau gekregen), maar gebruik die omzeggens nooit - ik denk dat het maanden geleden moet zijn geweest dat ik het ding heb aangeraakt. Ik word gek van die oortjes (en ja, ik heb al 3 of 4 soorten oortjes getest) die steevast uitvallen en dergelijke als ik dat ding es wil beluisteren onderweg ... Los nog van de slijtage en dergelijke.

Noem mij gerust conservatief op dat vlak qua muziek ...

Ik ben ik
dus wen er maar aan
Een unicum
zoals de zon en de maan
tani
Newbie
*

tanii@live.be
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #34 Gepost op: 09, Augustus , 2010, 21:05:32 »

Als er een single verschijnt waar ik heel benieuwd naar ben dan koop ik hem aan via itunes of indien mogelijk bij de artiest zelf na een optreden! Full albums daarentegen die haal ik in de winkel (mediamarkt) daar hoort voor mij toch een mooi boekje bij..
Aan een digitaal album zal ik alleszins niet snel mijn geld uitgeven..
Deboke
Sr. Member

bammensdeborah702@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #35 Gepost op: 10, Augustus , 2010, 09:46:52 »

in de winkel of via i-tunes

3 girls & a band
www.twinsband-fans.be
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #36 Gepost op: 12, Augustus , 2010, 10:37:13 »

Singles zijn in de winkel amper of niet meer te vind dus haal ik ze sinds kort af via itunes maar ik zet ze nog steeds op cd  Tong
Albums blijf ik kopen in frs of mediamarkt
« Laatste verandering: 12, Augustus , 2010, 10:38:54 door Cheetah » Gelogd
katrijn
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #37 Gepost op: 20, Augustus , 2010, 18:50:33 »

in de winkel

Greetz Katje!!!
Pagina's: 1 2 [3] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte