Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07, Februari , 2012, 19:19:41
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Actualiteit en sport
| | |-+  Vliegverkeer plat door uitbarsting vulkaan in IJsland
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Vliegverkeer plat door uitbarsting vulkaan in IJsland  (gelezen 686 keer)
Natural Woman
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 16, April , 2010, 12:52:50 »

Hopelijk regent het vlug eens goed zodat die aswolk rapper verdwijnt.. want voor mensen die willen vertrekken of terugkeren met het vliegtuig moet het ferm ambetant zijn

My life is music and music is life
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16, April , 2010, 12:53:28 »

geen nachtvluchten meer! hopelijk blijft die wolk nog lang hangen Tong

Once you're here, you won't go back...
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 16, April , 2010, 18:47:11 »

Mijn ouders zitten in Egypte zouden normaal morgen om 21.30 ginder moeten vertrekken (wel landen in Amsterdam) dus ik hoop dat die wolk weg is.Zij weten ginder daar amper van iets en als ze niet kunnen vertrekken hoe zit het dan met de overnachtig,hotel,eten? Auto staat op de parking van schiphol wie gaat dat allemaal betalen? Vind het maar een zeer vervelende situatie
Faithless²
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 17, April , 2010, 11:08:26 »

Oei das minder Cheetah  Droevig

Groetjes van Ingrid!
pinkygirl
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17, April , 2010, 11:33:25 »

ik vond zonet dit artikel van vandaag :

Het Belgisch luchtruim blijft dicht tot 20 uur als gevolg van de aswolk na de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat meldt het kabinet Schouppe. Er is nog slecht nieuws: vanuit IJsland is een nieuwe aswolk op komst. En Qantas heeft in Australië zopas gezegd dat reizigers er ernstig rekening mee moeten houden dat het vliegverbod nog een week kan aanhouden. Luchtvaartmaatschappijen verliezen ondertussen 200 miljoen euro per dag door de vulkaan. Zeker 25.000 Belgische toeristen die moesten terugvliegen van hun paasvakantie zitten ondertussen vast in het buitenland.

In Groot-Brittannië is het vliegverbod nu al verlengd tot morgen. "Om 16 uur volgt er bij ons een nieuwe evaluatie. Een beslissing volgt dan om 17 uur", aldus Jan Pauwels van het kabinet Schouppe.

De Britse autoriteiten hebben bovendien opnieuw beperkingen opgelegd aan Schotland, aldus de Britse luchtvaartautoriteiten.

Ook in Zwitserland is besloten om de sluiting van het luchtruim te verlengen tot 20 uur als gevolg van de aswolk na de vulkaanuitbarsting in IJsland. Zwitserland zal de situatie in de loop van de dag verder evalueren.

Meer slecht nieuws uit IJsland
Er komt ondertussen slecht nieuws uit IJslaand zelf: de gletsjer-vulkaan stoot nog steeds een grote wolk waterdamp en as uit. Volgens een woordvoerster van het meteorologisch instituut in Reykjavik is er volgens nieuwe metingen sprake van een rookzuil van acht kilometer.

De as uit de vulkaan drijft opnieuwe weg in oostelijke en zuidoostelijke richting naar het Europese continent. Volgens het instituut is een einde van de vulkaanactiviteit of een verandering van de windrichting niet in zicht. Soms bestaat de wolk louter uit waterdamp, maar sinds vrijdag komt er opnieuw veel zwarte as in de atmosfeer.

Toeristen vast
Tussen de 20.000 en 25.000 toeristen op paasvakantie zitten momenteel vast in het buitenland door het stilvallen van het luchtverkeer in bijna heel Europa. Wanneer ze terug thuis zullen raken, blijft voor de meeste nog een raadsel.

Volgens touroperators Thomas Cook en Jetair, de twee grootste van ons land, zitten op dit moment zo'n 25.000 Belgen vast in het buitenland. Vrijdag telde Thomas Cook 5.400 gestrande Belgen. En vandaag/zaterdag zullen er dat nog eens 6.000 méér zijn. Bij Jetair tellen ze 9.500 Belgen die wachten op een vlucht naar huis. En daar moeten dan nog eens enkele duizenden gestrande Belgen bijgeteld worden, die hun reis boekten via een kleinere touroperator

Bron : HLN
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 18, April , 2010, 19:34:14 »

Je zal maar ergens zitten...en niet teruggeraken....
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 18, April , 2010, 21:40:21 »

Mijn ouders kunnen gelukkig in hun hotel blijven maar veel informatie ter plaatsen krijgen ze niet
De mensen die in Spanje,italie zitten kunnen eventueel nog met de bus/trein naar huis maar als je buiten europa zit gaat dat al een stuk moeilijker
Tineke
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 19, April , 2010, 21:27:33 »

Mijn ouders zitten in Egypte zouden normaal morgen om 21.30 ginder moeten vertrekken (wel landen in Amsterdam) dus ik hoop dat die wolk weg is.Zij weten ginder daar amper van iets en als ze niet kunnen vertrekken hoe zit het dan met de overnachtig,hotel,eten? Auto staat op de parking van schiphol wie gaat dat allemaal betalen? Vind het maar een zeer vervelende situatie

Als je kan bewijzen dat het door je vlucht komt (te laat) dat je je auto niet kan oppikken, is er normaal geen probleem voor die auto, hoor!
Wij hebben het ooit voorgehad toen we terugkwamen van Rhodos en dat zijn of waren toen de reglementen in Zaventem (die toch ook wel zullen gelden in NL?). Je moest wel een bewijsje kunnen voorleggen ...

Vermits het bij ons maar om 1 dag en 300 BEF ging, heeft mijn moeder dat zo betaalt en niet moeilijk gedaan ... Maar ik kan mij voorstellen dat als je daar 3 à 4 dagen langer staat dan gepland (of nog langer), je wel best effe hoort daarachter.

Wens je ouders sterkte en nog veel extra vakantiegenot (van de nood een deugd maken)!

Ik ben ik
dus wen er maar aan
Een unicum
zoals de zon en de maan
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 19, April , 2010, 22:15:15 »

Zo aan de telefoon te horen zijn ze het beu maar ja niets aan te doen.
Het reisbureau had naar hen gebeld dat ze gaan proberen een vlucht te regelen naar Barcalona en daarna met de bus door te reizen. Heb net gelezen dat schiphol geleidelijk aan terug open gaat
word ongetwijfeld vervolgd ... Klinkt wel als een soap  Tong
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 20, April , 2010, 21:26:00 »

Dat is het ook Cheetah....
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte