Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07, Februari , 2012, 19:19:06
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Muziek
| | |-+  Vtm heeft opvolger voor Tien om te zien
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Vtm heeft opvolger voor Tien om te zien  (gelezen 370 keer)
pinkygirl
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 03, Augustus , 2010, 14:34:05 »

Het is nu zeker.Vlaanderen krijgt vanaf september een wekelijks Vlaams muziekprogramma.
Dat zal op zondag in de vooravond door vtm worden uitgezonden.De commerciele omroep kon het nieuws begin juni nog niet bevestigen omdat de financiering nog niet rond was.

Na een muziekloze zomer keert vtm vanaf september terug naar de muziekale roots van tien om te zien.
Het programma waarmee de vlaamse muziekindustrie begin jaren 90 zoveel succes had.
Naast artiesten uit de vlaamse hitparade,kunnen ook toppers als Milk Inc,Hooverphonic en Tom Helsen aantreden én wordt er gegeokt op de doorticht van enkele internationale vedetten.
Christoff en Belle Perez,de twee namen die in juni als presentator-duo de ronde deden,zullen wellicht niet weerhouden worden.
De tv zender is momenteel nog aan het onderhandelen met mogelijke kandidaten.

De nieuwe muziekshow,die nog geen naam heeft,zal op zondagavond tussen 17 en 19 uur worden uitgezonden.Als het programma enthousiast onthaald wordt door de kijkers,is het de bedoeling om later op een weekdag in primetime uit te zenden.
Digitale kijkers konden het voorbije jaar voor hun portie muziek wel altijd terecht op Belgacom tv waar 'Anne' loopt,een zender die 24 op 24 muziek van bij ons uitzendt.
Voor de technische faciliteiten en voor de inhoudelijke invulling doet Belgacom een beroep op de Vlaamse Media Maatschappij,het overkoepelend bedrijf van onder meer VTM en JIM.

Bron : Het Laatste Nieuws 03-08-2010
Deboke
Sr. Member

bammensdeborah702@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 18:58:29 »

tof, ik ben benieuwd

3 girls & a band
www.twinsband-fans.be
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 19:09:56 »

Ben benieuwd of dit programma ook zo afgekraakt gaat worden.
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 19:34:08 »

Hopelijk krijgt het programma tijd om te groeien
Een muziekprogramma hebben de belgische artiesten echt nodig
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 19:41:37 »

Hopelijk krijgt het programma tijd om te groeien
Een muziekprogramma hebben de belgische artiesten echt nodig

Daar geef ik je gelijk in, en wat Vlaanderen Muziekland deze zomer betreft, vind ik het ook maar "zwakjes", maar het blijft het enige platform deze zomer dat artiesten kunnen gebruiken.
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 19:54:42 »

Het is misschien inderdaad goed dat er een muziekprogramma komt, alleen betwijfel ik of een artiest als Hooverphonic, Zornik, Novastar, .... gaan meewerken aan zo'n programma. Die hadden ook weinig interesse voor een programma als Vlaanderen Muziekland (al kan dat inderdaad aan de organisatie van het programma liggen), dus waarom wel voor een nieuwe Tien om te Zien? Al moet ik ook wel zeggen dat een combinatie Novastar - Christoff - Milk Inc wel kan in een programma als Peter Live en in dezelfde uitzending. Als VTM echt een muziekprogramma wil maken dat ook een Tom Helsen of een Arid wil aantrekken, dan zal ze toch een andere aanpak als Tien om te Zien, Hit The Road en Vlaanderen Muziekland moeten hanteren of alvast het programma een ander imago moeten geven.

Aan de andere kant hoop ik niet dat het programma voor een vicieuze cirkel zorgt. Want we moeten eerlijk zijn, de Vlaamse muziekscene ligt tegenwoordig toch wat op zijn gat. Het zijn geen echte hoogdagen meer, niet voor het lichtere als het iets meer serieuze popgenre. Ik vind dat er wat bloedarmoede is aan zowel de aanbod als de vraagzijde. Als je nu net op dat moment een programma lanceert, tja, dan is het misschien wel moeilijk. Want ja, de artiesten hebben een podium nodig, maar aan de andere kant moeten ze er ook wel staan met iets nieuws en met iets wat het publiek graag hoort of wil horen. En voorlopig denk ik dat dit er niet echt is en dat het programma in het begin misschien toch niet zo'n groot publiek gaat aantrekken en zal men terug snel van een flop spreken. Met als gevolg dat artiesten juist dan wel met nieuw werk gaan afkomen, maar het programma ondertussen al is afgevoerd en ze weer geen podium krijgen.

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
stino
Full Member

« Antwoord #6 Gepost op: 03, Augustus , 2010, 22:43:57 »

De Vlaamse muziekindustrie heeft zijn eigen een beetje kapot gemaakt. Begin, midden jaren '90 voorspelde m'n pa al dat de Vlaamse muziekindustrie op z'n gat zou vallen. Als je zag wat er toen te zien was in 10 om te zien.. 85% waren covers van Engelstalige hits. Eigen werk kwam amper voor. Vooral Willy Sommers, Wendy Van Wanten, Sanne en co waren daar goed in. Niet moeilijk dan dat niemand nog wou investeren in zo'n artiesten, of dat er nog iemand rond liep die moeite deed om een eigen nummer te schrijven. Een cover was veel sneller klaar en verkocht even goed. Eind jaren '90 werden de podia dan bevolkt door kindermuziek en de idool en co fabricaties, waardoor de oude covergarde helemaal geen airplay meer kreeg.

Ik snap dus waarom artiesten zoals Hooverphonic en Novastar liever niet op een 10 om te zien podium willen verschijnen. Anderzijds lijkt me dat er weinig interesse is van het publiek naar zulke programma's. Op youtube kan je de artiesten ook aan het werk zien, en er zijn meer optredens en festivals dan vroeger.

Enfin, ik zit er toch niet op te wachten.  Lachebek En zeker niet als er weer dezelfde resem artiesten aan bod komen zoals vroeger; K3, Natalia, Milk inc en co. Ze kunnen dan wel beweren dat het publiek deze artiesten wil zien omdat ze verkopen, maar als artiesten zoals Larry, 2 Fabiola of Paul Severs geen airplay krijgen voor hun nieuwe nummers, dan is het normaal dat het publiek die nummers niet kent en ze niet koopt (tenzij je Laura Lynn heet).
tani
Newbie
*

tanii@live.be
« Antwoord #7 Gepost op: 10, Augustus , 2010, 15:16:38 »

Ik kijk er ook naar uit.. er is inderdaad nood aan zo'n programma voor vlaamse artiesten want op de meeste radiozenders  worden ze toch alleen maar geboycot. Niets dan gaga toestanden en de vlaamse artiesten passen niet in hun playlist... triestig!!
pinkygirl
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20, Augustus , 2010, 15:22:01 »

Welke artiesten zitten er in de eerste aflevering van De Vlaamse 10?   
Op 30 augustus neemt vtm in Brussel de eerste aflevering van De Vlaamse 10 op.

Eindelijk terug muziek op vtm en De Vlaamse 10 krijgen we op zondagnamiddag om 17 uur te zien.
Deze artiesten komen naar de eerste opname:
Andes, Christoff, Bart Kaell, Belle Perez, Regi & Kaya Jones (Pussycat Dolls), Udo, Jo Vally en Tom Waes.
Zowaar een mooie start met 5 Nederlandstalige en 3 anderstalige producties.

Bron : Showbizzsite
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte