stepperke, waarom zouden andere artiesten jaloers moeten zijn ? ze moeten maar zelf zien dat ze kwaliteitsvollere en betere nummers brengen hé
Volgens Het Laatste Nieuws waren de meeste artiesten niet jaloers, maar zijn wij de gewone man wel malcontent, al heeft de gewone man natuurlijk wel Tom Waes verkozen tot zomerhit.
Maar wat ik bedoelde is wat hierboven eigenlijk allemaal al is gezegd. Het liedje was een grap, een gimmick. Tom Waes is geen zanger of muziekartiest en moet op vele plaatsen het liedje playbacken. Nu, er zijn mensen die zichzelf artiest noemen en die ook vaak vals zingen of vaak naar playback moeten grijpen, maar moest zo'n artiest de zomerhit winnen, zou ik ook wel eens klagen. Daarnaast is er ook een complete hype die bij momenten iets te overdreven was alsof mensen nog nooit een schlager hadden gehoord en nu ineens het licht hadden gezien.
Kortom, ik kan wel verstaan dat iemand die met de nodige serieux muziek maakt, toch wel eens zal vloeken dat men Tom Waes een prijs als zomerhit geeft of er toch alvast met een raar gevoel naar zal kijken. Nogmaals, zelf vond ik het liedje ook wel leuk en plezant, maar om daar echt een muziekprijs voor te geven. Neen, dat is een beetje overdreven. Maar tenslotte moeten we er ook bij zeggen dat er eigenlijk niet echt een zomerhit was dit jaar, waardoor er eigenlijk geen concurrentie was voor Tom Waes. Tenzij dus Tom Dice of Stromae, maar die singles waren natuurlijk al maanden uit en waren misschien al wat belegen om nog echt zomerhit te zijn.