Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07, Februari , 2012, 18:53:51
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Muziek
| | |-+  Radio 2 Zomerhit
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Radio 2 Zomerhit  (gelezen 370 keer)
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 05, Augustus , 2010, 19:48:45 »

Zaterdag wordt de Radio 2 Zomerhit uitgereikt. Wie denken jullie dat hem wint?

Zelf vermoed ik dat Tom Dice met Me and My Guitar hem zal winnen, al is het wel raar dat een nummer dat in januari of februari is voorgesteld zomerhit gaat worden (en ook al vind ik het goed nummer - de titel zomerhit associeer ik nu niet met het lied). Een beetje dezelfde situatie als vorig jaar toen Lady Linn hem won nadat de single al maanden uit was. Maar ja, er is dan ook weer geen echte Vlaamse zomerhit dit jaar (of we moeten godbetert Tom Waes zeggen) en ik vraag me af hoe lang Radio 2 dit nog kan organiseren als er geen zomerhits meer zijn. Op De Rode Loper hoorde ik zelfs dat K3 met Mamasé is genomineerd, terwijl dat nummer al van vorig jaar is. Misschien moeten ze de formule aanpassen en de uitreiking naar 21 juni verplaatsen en er een wedstrijd van maken: artiesten mogen een liedje insturen en het publiek kiest dan wie van hen de zomerhit van Radio 2 mag worden (allez, eigenlijk Eurosong for Zomerhit).

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 08, Augustus , 2010, 10:10:41 »

Het is dus toch wel Tom Waes geworden met Dos cervezas  Rollende ogen Allez, tof nummer en zo, maar het is niet dat Tom Waes een echte muziekartiest is. Dat moet bij echte artiesten toch wat steken, vermoed ik.

Andere winnaars waren Tom Dice met Doorbraak en Performance, Andes voor Beste Single (Vergeef me - wel terecht, want vond ik toch ook wel de leukste Vlaamse single van de afgelopen jaren), Laura Omloop in de categorie kidspop en Absynthe Minded voor beste clip.

Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 08, Augustus , 2010, 11:02:46 »

Oke t'is een echt zomer nummer veel ambiance (ik amuseer mij ook met het nummer) maar een prijs geven aan een nummer dat eigelijk een uit gelopen grap is moet zoals stepperke zei toch steken bij andere artiesten
Andere winnaars had ik verwacht ook verdiend
Deboke
Sr. Member

bammensdeborah702@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 08, Augustus , 2010, 20:16:43 »

Ik vind dat jammer voor de echte muziekanten en zangers.

3 girls & a band
www.twinsband-fans.be
Shakira
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 08, Augustus , 2010, 23:29:35 »

ik vind het wel leutig  Lachen Lachen Lachen

blijkbaar hadden ze écht niks beters dan dos cervezas dit jaar als zomerhit  Tong

stepperke, waarom zouden andere artiesten jaloers moeten zijn ? ze moeten maar zelf zien dat ze kwaliteitsvollere en betere nummers brengen hé
« Laatste verandering: 08, Augustus , 2010, 23:31:18 door De Metal » Gelogd
stino
Full Member

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 09, Augustus , 2010, 08:50:56 »

Zo kwaliteitsvol vind ik dos servessos niet  Lachebek
Als je ziet dat Stromae in heel Europa een hit heeft dan lijkt me dat zijn nummer kwaliteitsvoller is, maar het heeft niet mogen baten  Droevig

Dat Radio 2 maar oppast nu.. Hun zomerhit gaat nu veel aan geloofwaardigheid verliezen. Straks kunnen ze hun boeltje nog opdoeken..
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 09, Augustus , 2010, 09:45:55 »

Nog een punt hoe vaak heeft Radio 2 schlager nummers (o.a Laura lynn) geboycot? Die nummers werden niet gedraaid en dos cervezas wel en nu wint er een schlager de zomerhit.
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 09, Augustus , 2010, 18:11:43 »

stepperke, waarom zouden andere artiesten jaloers moeten zijn ? ze moeten maar zelf zien dat ze kwaliteitsvollere en betere nummers brengen hé

Volgens Het Laatste Nieuws waren de meeste artiesten niet jaloers, maar zijn wij de gewone man wel malcontent, al heeft de gewone man natuurlijk wel Tom Waes verkozen tot zomerhit.

Maar wat ik bedoelde is wat hierboven eigenlijk allemaal al is gezegd. Het liedje was een grap, een gimmick. Tom Waes is geen zanger of muziekartiest en moet op vele plaatsen het liedje playbacken. Nu, er zijn mensen die zichzelf artiest noemen en die ook vaak vals zingen of vaak naar playback moeten grijpen, maar moest zo'n artiest de zomerhit winnen, zou ik ook wel eens klagen. Daarnaast is er ook een complete hype die bij momenten iets te overdreven was alsof mensen nog nooit een schlager hadden gehoord en nu ineens het licht hadden gezien.

Kortom, ik kan wel verstaan dat iemand die met de nodige serieux muziek maakt, toch wel eens zal vloeken dat men Tom Waes een prijs als zomerhit geeft of er toch alvast met een raar gevoel naar zal kijken. Nogmaals, zelf vond ik het liedje ook wel leuk en plezant, maar om daar echt een muziekprijs voor te geven. Neen, dat is een beetje overdreven. Maar tenslotte moeten we er ook bij zeggen dat er eigenlijk niet echt een zomerhit was dit jaar, waardoor er eigenlijk geen concurrentie was voor Tom Waes. Tenzij dus Tom Dice of Stromae, maar die singles waren natuurlijk al maanden uit en waren misschien al wat belegen om nog echt zomerhit te zijn.

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte