Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21, Mei , 2012, 09:58:28
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Radio, tv en film
| | |-+  Idool 2011
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Auteur Topic: Idool 2011  (gelezen 1664 keer)
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 18, September , 2010, 13:11:55 »

Binnenkort starten de audities.
Zijn jullie het niet eenbeetje beu?
Ik zou het "Flop 2011" noemen.
Kijk:
Idool 2003 > Peter > niets meer
Idool 2004 > Joeri > niets meer
Star Academy > Katerine > maakt muziek, en succesvol
X-Factor > Udo > brengt na stilte nieuwe CD uit
Idool 2007 > Dean > bracht onlangs nieuwe single uit, maar je hoort er weinig van
X-Factor > Dirk > bracht volgens mij niet eens een full-CD uit?!
Idool 2011 > weer kijkcijferkanon, miljoenen SMSjes, en geen succesvolle winnaar?!
Kijk op FACEBOEK - nieuwe pagina-
Idool, Star Academy of X-Factor

OPROEP!
Ik zoek filmpjes van IDOOL 2003-2004-STAR ACADEMY (2005) DIE NIET OP YOUTUBE STAAN.
Priveberichtje aub danku
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18, September , 2010, 13:58:25 »

Als je ziet hoeveel talent er in de laatste XF zat is een kwalitatieve Idool zeker mogelijk. Het is natuurlijk spijtig dat de muziekindustrie zo hard op hun gat ligt dat die talenten nadien geen kans krijgen om muziek te maken, maar ja, vtm is een tv-zender, geen platenmaatschappij dus dat zal hun worst wezen Knipoog

Once you're here, you won't go back...
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18, September , 2010, 19:07:43 »

Als je ziet hoeveel talent er in de laatste XF zat is een kwalitatieve Idool zeker mogelijk. Het is natuurlijk spijtig dat de muziekindustrie zo hard op hun gat ligt dat die talenten nadien geen kans krijgen om muziek te maken, maar ja, vtm is een tv-zender, geen platenmaatschappij dus dat zal hun worst wezen Knipoog

Maar je geeft dat talent hoop op een contract en CDs.....en dat krijgen ze uiteindelijk niet. Vooral niet als ze winnen (behalve Udo en Katerine dan)

OPROEP!
Ik zoek filmpjes van IDOOL 2003-2004-STAR ACADEMY (2005) DIE NIET OP YOUTUBE STAAN.
Priveberichtje aub danku
stino
Full Member

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 18, September , 2010, 19:26:51 »

Goh, hier en daar hebben enkelen nog wel succes hoor. Natalia, Danzel heeft een nieuwe single die af en toe gedraaid wordt, Hadise is hot in Turkije, Lester en Abdou passeren tegenwoordig ook op de radio, ..

Zelf zit ik er ook niet op te wachten, maar ik vind het tof dat mensen die anders nooit aandacht zouden krijgen nu hun moment van glorie kunnen hebben om op tv te komen.
Natural Woman
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 18, September , 2010, 19:32:04 »

wanneer wordt de eerste afl uitgezonden, dit jaar nog of pas volgend jaar ?

My life is music and music is life
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 18, September , 2010, 21:19:56 »

Goh, hier en daar hebben enkelen nog wel succes hoor. Natalia, Danzel heeft een nieuwe single die af en toe gedraaid wordt, Hadise is hot in Turkije, Lester en Abdou passeren tegenwoordig ook op de radio, ..

Zelf zit ik er ook niet op te wachten, maar ik vind het tof dat mensen die anders nooit aandacht zouden krijgen nu hun moment van glorie kunnen hebben om op tv te komen.

Ik spreek puur over WINNAARS...
Joeri? Peter? Weet iemand nog waar die ZITTEN?!?!?!

OPROEP!
Priveberichtje aub danku
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 19, September , 2010, 09:03:59 »

Goh, je mag je niet alleen op de winnaars focussen, vind ik. Het is niet zo dat in bijvoorbeeld Nederland alle winnaars nog zó succesvol zijn en daar zijn ook winnaars in de vergetelheid of in de marge geraakt. En ik vermoed dat in andere landen ook het geval zal zijn - natuurlijk zorgt de stormvloed aan talentenjachten misschien ook dat de carrière van sommige winnaars en kandidaten een stuk ingekort wordt.

Over Peter en Joeri als winnaars is al veel over geschreven, gediscussieerd, gezeverd, .... De ene vindt dat ze niet aan Idool moesten deelnemen omdat ze er niets te zoeken hadden met de muziek die ze wilden maken, anderen vinden dan weer dat de schuld bij de platenfirma mag gezocht worden die te veel op veilig wilde spelen zonder rekening te houden met het imago en de muzikale richting die Peter en Joeri uitwilden en nog anderen steken het gewoon op het feit dat we graag op underdogs stemmen, maar dat het ons daarna - om het wat plat te zeggen - geen zak meer kan schelen wat met die artiesten gebeurt. Goh, waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van al deze en nog andere factoren die voor Peter en Joeri voor een watervaleffect hebben gezorgd waardoor ze uit de picture zijn verdwenen.
« Laatste verandering: 19, September , 2010, 10:19:19 door Stepperke » Gelogd

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 19, September , 2010, 13:15:07 »

Goh, je mag je niet alleen op de winnaars focussen, vind ik. Het is niet zo dat in bijvoorbeeld Nederland alle winnaars nog zó succesvol zijn en daar zijn ook winnaars in de vergetelheid of in de marge geraakt. En ik vermoed dat in andere landen ook het geval zal zijn - natuurlijk zorgt de stormvloed aan talentenjachten misschien ook dat de carrière van sommige winnaars en kandidaten een stuk ingekort wordt.

Over Peter en Joeri als winnaars is al veel over geschreven, gediscussieerd, gezeverd, .... De ene vindt dat ze niet aan Idool moesten deelnemen omdat ze er niets te zoeken hadden met de muziek die ze wilden maken, anderen vinden dan weer dat de schuld bij de platenfirma mag gezocht worden die te veel op veilig wilde spelen zonder rekening te houden met het imago en de muzikale richting die Peter en Joeri uitwilden en nog anderen steken het gewoon op het feit dat we graag op underdogs stemmen, maar dat het ons daarna - om het wat plat te zeggen - geen zak meer kan schelen wat met die artiesten gebeurt. Goh, waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van al deze en nog andere factoren die voor Peter en Joeri voor een watervaleffect hebben gezorgd waardoor ze uit de picture zijn verdwenen.

Ik zeg absoluut niet dat ze niet mochten deelnemen.
En ik breek ze ook niet af. Vind dat ze beiden hier en daar toffe liedjes hadden. Dat maakt me niet fan, en ook niet Joeri-hater of Peter-hater.
Maar kweeni... ik vind een programma als SOUNDMIXSHOW nog altijd beter....

OPROEP!
Priveberichtje aub danku
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 19, September , 2010, 16:00:22 »

Ik had het helemaal niet op jou persoonlijk hoor, zotventje. Het was een algemene opmerking over hetgeen dat ik ten tijde van Idool hier en op andere forums, blogs, media, ... las.

zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 19, September , 2010, 22:51:53 »

Ik had het helemaal niet op jou persoonlijk hoor, zotventje. Het was een algemene opmerking over hetgeen dat ik ten tijde van Idool hier en op andere forums, blogs, media, ... las.

Ik weet wel dat het niet persoonlijk is.
Het is gewoon... soms denken de mensen over mij nog zoals in 2003, toen ik jonger was, en Peter wel haatte.
Nu ben ik ouder en wijzer, en voila.
Maar bon: Idool 2001 dus Grijns

OPROEP!
Priveberichtje aub danku
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 20, September , 2010, 15:54:15 »

@zotventje: Soundmixshow is iets helemaal anders, daar kunnen ze zichzelf niet zijn..in Idool wel....
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 21, September , 2010, 11:20:28 »

@zotventje: Soundmixshow is iets helemaal anders, daar kunnen ze zichzelf niet zijn..in Idool wel....

Hmmmmmm.....
Een mix van beiden dan?
Ik zie niet waarom er ELK jaar een "Idool" of "X-Factor" moet zijn, geef mij maar een nieuwe "Star Academy", of iets totaal anders...

OPROEP!
Priveberichtje aub danku
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 21, September , 2010, 17:51:29 »

Star Academy was nu niet meteen een succes, dat ik vermoed dat men dit niet snel meer zal bovenhalen. Al zal dat ook wel aan het niveau van het merendeel van de kandidaten en de jury hebben gelegen.

Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 21, September , 2010, 18:31:14 »

SA was inderdaad een veel leuker concept en zou voor wat afwisseling kunnen zorgen, alleen zal het ook een veel duurder concept geweest zijn Knipoog

Once you're here, you won't go back...
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 21, September , 2010, 19:59:31 »

Ja, het zal inderdaad een stuk duurder zijn geweest, maar normaal gezien moet een zender dat geld er toch kunnen uitkrijgen. Als ik kijk naar enkele andere landen, dan was Star Academy in Frankrijk ontzettend populair, haalde de Spaanse versie Opéracion Triumfo nooit geziene kijkcijfers, was Fame Academy misschien geen echte topper op BBC, maar er volgde wel een tweede seizoen en later nog een celebrity-versie van een week in het kader van hun goede doel week. Alleen hier in Vlaanderen sloeg het niet echt aan. Misschien omdat het te snel volgde op andere talentenjachten, maar ik blijf er toch bij dat het niveau toch ook veel te laag lag om er een succes van te maken. Als je zag hoeveel kandidaten er nog geen drie noten juist konden zingen en dan waren er sommige die konden zingen, maar een groot ego hadden. Had men een betere selectie gemaakt, dan waren de kijkcijfers veel beter geweest en dan vermoed ik dat er ondertussen een tweede reeks zou zijn gevolgd.

Pagina's: [1] 2 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte