Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21, Mei , 2012, 10:22:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Chateroplos
| | |-+  5 jaar oud
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: 5 jaar oud  (gelezen 320 keer)
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 11, Maart , 2011, 21:44:46 »

Een transplantatie kan een leven veranderen. Ik heb het aan de lijven ondervonden.
Vandaag, 5 jaar geleden, op 11 maart 2006 om 16u30 ongeveer kreeg ik wat nen noemt een "verlosend" telefoontje" van UZ Leuven, mijn moeder nam die aan maar ik wist meteen wat er aan de hand was.
5 jaar geleden kreeg ik letterlijk een nieuw leven. In de nacht van 11 op 12 maart 2006, werd mijn hart stopgezet, en samen met mijn longen vervangen door het hart en de longen van een held, die zijn/haar leven gaf om iemand anders verder te laten leven. Toen mijn nieuw hartje begon te kloppen startte ook mijn nieuw , tweede leven. Heb gevochten om er te geraken, zelfs 6 weken coma overleefd, als moet je me aub niet vragen hoe....
Nu 5 jaar en een niertransplantatie later gaat alles redelijk goed met me, kan niet alles, en zou graag veel meer kunnen doen, maar ik LEEF en dat is voor mij enorm belangrijk.

Wij transplanten weten wat het is om een tweede kans te krijgen, om weer te MOGEN LEVEN. Des te meer genieten wij ervan. Maar wij weten ook wat de mensen die op de wachtlijst staan voelen en meemaken. Daarom zeg ik jullie dit: elke dag die voorbij is, is een dag dichter bij de transplantatie.

Ik ben mijn 2 donors, de artsen en verpleegkundigen, maar bovenal mijn moeder dank baar dat ik er nu nog ben en mag leven.

Tot slot wil ik nog een ding zeggen: "Leven zoals ik wil is onmogelijk, maar het is niet onmogelijk om te leven." Deze zin heb ik bedacht enkele maanden voor mijun hart- longtransplantatie. Nog steeds vind ik, dat het op iedereen van toepassing kan zijn.

Als laatste wil ik me excuseren voor het volgende: 5 jaar geleden had ik jullie beloofd te melden wanneer ik zou opgeroepen worden. Door omstandigheden lukte dat niet, heb enkel wat mails kunnen versturen en moest daarna heel snel vetrekken. Had immers amper 2 uurtjes tijd om naar het ziekenhuis te komen omdat de organenen max 6 uur buiten het lichaam konden blijven. Sorry ervoor.

Ivo De Jonghe alias Stadje
Natural Woman
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 12, Maart , 2011, 13:21:30 »

da's ni erg zenne gast, da ge da ni laten weten hebt Knipoog
het belangrijkste is, dat alles goe verlopen is, en dat je gelukkig bent en geniet van t leven

My life is music and music is life
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18, April , 2011, 11:42:26 »

Tnx
Shakira
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22, Mei , 2011, 12:16:21 »

respect maat !!!
Stadje