Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07, Februari , 2012, 18:21:51
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Actualiteit en sport
| | |-+  De treinramp in Buizingen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: De treinramp in Buizingen  (gelezen 6983 keer)
Tim
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 21, Februari , 2010, 19:48:51 »

Het is nu al een week geleden maar het einde van de miserie is nog niet in zicht.
Wie is er verantwoordelijk voor deze treinramp van vorige maandag?
Jou mening, en jou bevindingen...
Ik hoor ze graag!
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21, Februari , 2010, 19:57:43 »

Tja, ik denk niet dat je hier één verantwoordelijke kan aanduiden. Door de media (vrt op kop) werd er heel snel met de vinger gewezen naar de machinist maar dat is zo gemakkelijk, he. Een menselijke fout met dramatische gevolgen, maar wie maakt er nooit een fout? De politieke verantwoordelijke vinden is erg moeilijk want hoeveel ministers heb je in die negen jaar sinds Pécrot gehad? Dan blijf je over met de top van de NMBS...

Once you're here, you won't go back...
Shakira
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:20:57 »

simpel, de NMBS zelf ... in het verleden zijn daar al 2 rampen gebeurd .. tot op heden hadden ze nog niks ondernomen om een derde ramp te voorkomen

en ze moeten ook eens werk maken van de zwarte dozen !! precies of de tijd daar bleef stilstaan, die zijn nog mechanisch  Geschrokken en moeten ze nog opwinden alvorens een trein vertrekt

amai zeg  Verbaasd
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:22:46 »

Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd in Buizingen, maar een veiligheidssysteem moet er nu zeker komen, maar als je ziet hoeveel tijd er effectief is gegaan tussen de ramp in Pecrot & deze, dan kan je wel stellen dat de trein nog altijd een van de veiligste vervoersmiddelen is.

Ik reis bijna wekelijks met de trein, en de dag zelf ben ik nog terug een trein opgestapt, en ik merkte dat de treinbestuurder toch wel voorzichtiger reed.
Faithless²
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:35:46 »

Gaan we de 'echte' waarheid ooit wel te weten komen... ?

Groetjes van Ingrid!
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:37:57 »

Ik vrees van niet. Ik vermoed dat er verschillende factoren aan de basis zullen gelegen hebben van dit ongeval.

En ik stel me nog een bijkomende vraag, hoe kan iemand die een rood sein heeft net na een station, het station verlaten Droevig
Shakira
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:45:25 »

Ik vrees van niet. Ik vermoed dat er verschillende factoren aan de basis zullen gelegen hebben van dit ongeval.

En ik stel me nog een bijkomende vraag, hoe kan iemand die een rood sein heeft net na een station, het station verlaten Droevig

simpel, nog niet alle treinstellen zijn voorzien van zo'n automatisch remsysteem hé  .. met de auto kan je toch ook door een rood licht rijden  Knipoog
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 21, Februari , 2010, 21:48:47 »

simpel, nog niet alle treinstellen zijn voorzien van zo'n automatisch remsysteem hé  .. met de auto kan je toch ook door een rood licht rijden  Knipoog

Ik bedoel hiermee dat wie vertrekt met een trein, toelating moet krijgen via een sein, vooraleer hij mag vertrekken.
Cheetah
Hero Member

kim0033@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 22, Februari , 2010, 10:24:45 »

Vrijdag nipt treinbotsing vermeden met afzetten stroom

Amper vier dagen na de treinramp in Buizingen is vrijdagochtend in Piéton, bij Chapelle-lez-Herlaimont, nipt een frontale treinbotsing vermeden. Dat staat te lezen in Le Soir.
Wegens werken op lijn 112 moeten de treinen in Piéton om de beurt over één spoor rijden. Vrijdag zou een trein door een fout de toestemming gekregen hebben om te passeren. Toen de fout werd ingezien, kon men de stroom van de trein Jambes-Doornik afsnijden en werd een mogelijke ramp vermeden. Een intern onderzoek bij Infrabel moet uitwijzen wat de oorzaak van het incident is.

Toch 19de dode

Ondertussen lijkt het nu toch bijna zeker dat er bij de treinramp in Halle een negentiende dode is gevallen. Voor reddingswerkers en Binnenlandse Zaken staat het vast: "Er steekt een been vanonder een gekantelde coupé", luidt het bij een topbron. Dat staat te lezen in Het Laatste Nieuws. "Er was eerder ook al een been met kous en schoen geborgen dat niet meteen aan een slachtoffer gelinkt kon worden. Het andere been is nu ook heel precies gelokaliseerd. De rest van het lichaam zit wellicht nog geheel onder de gekantelde coupé." Wellicht vandaag of morgen wordt die coupé opgetild en zal men totale zekerheid hebben.

Gruwelijk verminkt

Eerder vertelde het DVI - de politiespeurders die instaan voor de identificatie van de lijken - met grote zekerheid dat er slechts achttien dodelijke slachtoffers zijn en slechts achttien families iemand missen. Raar dat er dan een negentiende is waar niemand op het eerste gezicht ongerust over is. "Hij of zij is nog niet geïdentificeerd. Maar misschien gaat het om een buitenlander, een asielzoeker of gewoon een eenzaat die slechts sporadisch contact heeft met vrienden en familie. We weten het niet. Daarom verwachten we dat het DVI na het optillen van de coupé snel kan overgaan tot de identificatie van het lichaam. Hoewel, makkelijk zal dat niet zijn. Het lichaam is gruwelijk verminkt en waarschijnlijk al gedeeltelijk ontbonden."

In totaal liggen er ook nog tien gewonden in een ziekenhuis

Bron: hln
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22, Februari , 2010, 19:47:47 »

erg genoeg wat er gebeurt is, hopelijk trekken ze er goeie lessen uit......
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte