Ik lees graag John Grisham, maar niet in alle talen (mijn moedertaal is Frans, en bijv. in Frans zou ik hem nooit lezen)
Die heb ik een tijd lang (in het Nederlands wel alleen maar) ook graag gelezen! Alleen vind ik hem nu een beetje te advocaat-achtig (nogal hetzelfde altijd) ...
Ik lees veel te veel overigens ... Maar ik herlees ook vaak boeken - meestal vrij onbekende, maar die mij wel raken.
Ben momenteel voor minstens de vijfde keer bezig in "Gestolen dochters" van Malika Kaddour. Waargebeurd verhaal over een man die na een scheiding zijn kinderen ontvoert naar zijn "thuisland" (het verhaal van Malika om haar kinderen terug te krijgen).
Heb pas overigens ook nog es "Mijn Woestijn" van Waris Dirie gelezen (voor de vierde keer ofzo - heb ook haar andere boeken gelezen). Blijkt - merkte ik in de week - dat ze "Mijn Woestijn" net hebben verfilmd en dat ie binnenkort in de cinema te zien is. Nu nog iemand vinden die ook wilt gaan kijken want alleen is maar alleen ...
Zag hier overigens nog een paar goeie dingen opduiken

... Naast waargebeurde zaken, ben ik immers ook fan van Jef Geeraerts en eigenlijk tout court het genre "misdaad- en politieverhalen". Daarnaast ligt o.a. "Chocolat", het boek van de film nog altijd op mij te wachten (es tweedehands gekocht) en nog tientallen anderen ...
Daarnaast overigens nog nagenoeg elke week Humo en af en toe nog wat andere tijdschriften (maandelijks bv. Goedele) ... Ik vertrek zelden ergens naartoe zonder boek of tijdschrift mee ...