Showbizzforum.be

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23, Mei , 2012, 01:39:11
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op het nieuwe Showbizzforum

+  Showbizzforum.be
|-+  Showbizzforum
| |-+  Chateroplos
| | |-+  Het algemene boekentopic
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Print
Auteur Topic: Het algemene boekentopic  (gelezen 2613 keer)
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 28, Februari , 2010, 10:19:06 »

Vermits er toch een paar mensen op dit forum zijn die van boeken houden, mag een boekentopic niet ontbreken. Wat ben je momenteel aan het lezen? Wat zijn je tips? Welk boek raad je af?

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
Stepperke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28, Februari , 2010, 10:25:39 »

Momenteel ben ik bezig aan het lezen in Gomorra van Roberto Saviano, over de Italiaanse camorra of de maffia in de streken van Napels. Het boek lag hier al bijna een jaar, maar eindelijk is hij bovenaan mijn stapeltje geraakt. Ben nog maar twee hoofdstukken ver en ik heb al grote ogen getrokken.

Na een recensie in Knack heb ik gisteren ook Het boek van Max Berg van Aleksander Melli besteld, een politieke jeugdroman. Het is blijkbaar een mix tussen Lord of the Flies en Big Brother. Max wordt samen met zijn vriend uitgekozen voor het Baluba Experiment. Ze worden samen met een twintigtal andere kinderen op een eiland voor de Noorse kust gedropt met de bedoeling aan politiek te doen, terwijl alles wordt gefilmd. Wat idealistisch begint, zal net als in Lord of the Flies nadien ontaarden. Ik ben benieuwd.
« Laatste verandering: 28, Februari , 2010, 10:27:16 door Stepperke » Gelogd

I don't remember you looking any better
But then again I don't remember you
Debbie
Full Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 28, Februari , 2010, 12:08:07 »

Ik ben op dit moment David aan het lezen, en ik ga als dat boek  uit is, verder lezen in het boek van Helen Vreeswijk, overdosis.
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28, Februari , 2010, 12:18:45 »

Van Helen Vreeswijk heb ik ook al een boek gelezen. Chatroom, denk ik. Niet slecht!

Nu ben ik bezig in Epinona van Marc de Bel, historische jeugdroman met tekeningen van Jan Bosschaert  Cool

Maar ik snak vooral naar Vlammen, het vervolg op het enorm sterke Hongerspelen. Maar ik wil eerst nog wat van de huidige stapel gelezen krijgen alvorens over te gaan tot de aanschaf Knipoog

Once you're here, you won't go back...
stino
Full Member

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 28, Februari , 2010, 12:42:16 »

Mijn lievelingsboek blijft '10 kleine negertjes' van Agatha Christie Lachebek
Leest als een trein en zit knap in elkaar.
Natural Woman
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28, Februari , 2010, 14:22:48 »

ik ben momenteel aan t lezen (alhoewel ik er al een hele tijd niet in gelezen heb) in Sara's dagboek deel 5
als die uit is, ga ik denk ik eindelijk es beginnen lezen in een boek dat ik al geruime tijd geleden heb gekocht: ik was twaalf en fietste naar school

My life is music and music is life
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 28, Februari , 2010, 14:34:13 »

van sabine dardenne? dat ligt hier ook nog steeds ongelezen op mij te wachten denk ik  Beschaamd

Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 28, Februari , 2010, 22:15:03 »

Ben momenteel in The Chronicles of Narnia van CS Lewis aan het lezen, ongveer 1100 pagina's dik. Het bevat de 7 verhalen, waarvan er al 2 verfilmd zijn. Maar ik ga het deel per deel lezen, dus ik lees andere boeken tusendoor.

Het Dossier K heb ik ondertussen ook al gelezen.
zotventje
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 12, Maart , 2010, 18:06:37 »

Ik lees graag John Grisham, maar niet in alle talen (mijn moedertaal is Frans, en bijv. in Frans zou ik hem nooit lezen)

OPROEP!
Ik zoek filmpjes van IDOOL 2003-2004-STAR ACADEMY (2005) DIE NIET OP YOUTUBE STAAN.
Priveberichtje aub danku
Fri
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: 17, Maart , 2010, 13:26:42 »

Ik ben op dit moment David aan het lezen, en ik ga als dat boek  uit is, verder lezen in het boek van Helen Vreeswijk, overdosis.
Verloopt dit volledig gelijk met de telenovelle of anders?
Fri
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #10 Gepost op: 17, Maart , 2010, 13:33:33 »

Heb net Pieter Aspe - Op drift uitgelezen.
Een boek dat ik geleend had van een vriendin. Het was de eerste keer dat ik een Aspe las.
Had in december in het Pantheon Hotel overnacht en zag dat boek daar staan. Het verhaal speelde zich er deels af. Ik wou het eens lezen om te zien of ik locaties en zo ging herkennen. Maar weet het gelijk niet wat ik van het boek moet vinden. Vond het niet echt WAAUW ondaks veel positieve recensies....

Lijkt alsof schrijfer soms gefrustreerd is... komen veel 'seks-scènes' in voor... en ook moeilijk om te volgen. Kan er ook aan liggen omdat ik het wat in stukken en brokken gelezen heb maar toch....rare wendingen precies ;-)
Zou het dus maar matig scoren met een 6/10.
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 17, Maart , 2010, 19:07:45 »

Das Aspe.....heb heel de reeks...
Fri
Hero Member

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: 25, Maart , 2010, 20:25:36 »

Net het boek 'Kijk eens diep in mijn ogen' van Wendy Van Wanten uitgelezen.
Ik dacht aanvankelijk: 'O Neen' maar moet zeggen naar mate het verhaal verloopt werd ik als lezer meegezogen. Vooral de laatste hoofdstukken zijn zeer sterk en meeslepend. Moest plots even slikken bij wat ik las. Ik ben positief verrast!
Stadje
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 25, Maart , 2010, 21:35:47 »

Ik zit nog steeds met veel Fantasy in mijn hoofd, maar een goed boek vinden is wat anders...er is zoveel keus....
Koen
Showbizzforumcrew
Hero Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 25, Maart , 2010, 21:50:25 »

heb je nog iets gedaan met m'n tips, stadje? je vraagt maar raak he als je nog meer info wilt! Knipoog

Pagina's: [1] 2 3 4 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte